torsdag 29. november 2012

I-love-your-blog, en utmerkelse fra en blogger til en annen

Våknet opp idag til en skikkelig hyggelig blogpost.  Den skjønne bloggen Frøken BitterSøt hadde gitt meg en "blog-award". En blog award er en hyggelig oppmerksomhet og et giv for å løfte frem spirende blogger med noe godt på hjertet. Og jeg var i godt selskap slik som du kan se ut av bloggposten til Frøkenbittersøt. Så jeg ble virkelig rørt og glad, dette er et godt tiltak!  Frøken BitterSøt skriver fengende om næringsrik mat og hva barn har godt av både med tanke på mat og pleieprodukter. Vel verdt å følge denne dama.

Man kan følge blog-awardens gang i den altomspennende verdsveven, og jeg oppdaget nye spennende blogger. Alltid givende å finne en interessant blogg.

Jeg vil gi denne oppmerksomheten videre til følgende fem bloggere:

Osteperler , her er det bare å drømme seg vekk i ostens verden. Han foretrekker upasteuriserte oster, forteller deg hva som passer å drikke til ost, og ytrer kraftige meninger rundt oste-tollen. Jeg er skikkelig glad  i denne bloggen.

Helhetlig liv ernæringsfysiolog og sykepleier som skriver om det tradisjonelle kostholdet og ernæringsrik mat. Hun har veldig mye fornuftig å fortelle, og gode oppskrifter som inspirerer. Fermentert majones har jeg virkelig fått los på.

Naturhuset, dette er noe veldig unikt. På nordre Helgelandskyst er det en småbarnsfamilie som bygger seg et hus helt utenom det vanlig. Det er bygd i leire og halm ved teknikk som kalles cobbing, og utenpå denne muren har de satt en svær glasskuppel. Denne bloggen må bare sees, hvis jeg skal bygge hus så skal det være et slikt.

Viblans , skriver de lengste,grundigste og flotteste innleggene om tradisjonkostholdet. Noen ganger så tenker jeg at dette er jo like godt som en fasit. Og jeg slår ofte opp på hennes blogg når det er noe jeg skal lage eller lurer på. Hennes mysefermenterte salsa og proteinkjekser er helt suveren. Og hun skriver med et godt hjerte, jeg bli glad av å lese hennes blogg.

Hodet i Skyene og bena på jorda En herlig gryende blogg om tradisjonskost.

Med bloggprisen følger disse oppgavene:
1) Takke og linke til bloggeren man har fått awarden fra.
2) Gi utmerkelsen videre til fem blogger og gjøre dem oppmerksom på det.
3) Kopiere post it lappen og sette den på bloggen.
Det skal sendes til kanskje en ny blogg eller en blogg som ikke har så mange følgere ennå.


Åh, det er så mange flere jeg vil gi en oppmerksomhet, men jeg liker å nevne og fortelle om hvem som inspirerer, så det dukker stadig opp henvisninger her på eidenshage.

3 kommentarer:

  1. Takk for tips om nye blogger. Viblans er også en av mine favoritter, men de fire andre var nye for meg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt å høre at jeg kom opp med noen nye. Det er viktig å spre det glade budskap ! :-)

      Slett